VACO lanceert campagne voor vernieuwde banden

Brancheorganisatie Vaco gaat campagne voeren voor vernieuwde banden voor vrachtwagens en bussen. Het marktaandeel van die bedrijfswagenbanden ligt in Nederland een stuk lager dan in omringende landen. Momenteel rijdt circa 20 procent van het personen- en vrachtvervoer in Nederland op vernieuwde banden. In Duitsland is dat 28 procent, in Frankrijk 35 procent en in de VS rijdt zelfs de helft op vernieuwde banden. “Dus in Nederland valt nog veel te winnen, aanleiding voor de kennis- en informatiecampagne via www.duurzamebanden.nl.”, aldus Vaco.

“Het verlengen van de levensduur van bedrijfswagenbanden via het vernieuwen van banden biedt ongekende kansen. Duurzaamheid, zuinig omgaan met grondstoffen en de circulaire economie zouden voor zowel bedrijfsleven als overheid redenen moeten zijn om vernieuwde banden te overwegen.” Daarom lanceert Vaco de kennis- en informatiecampagne over vernieuwde banden. In deze campagne wil Vaco de voordelen in beeld brengen en ervaringen delen met transporteurs, eigen vervoerders, openbaar vervoer, overheid en opdrachtgevers voor transport. De boodschap: vernieuwde banden zijn veilig en betrouwbaar, hebben een lagere ecologische voetafdruk én hebben een gunstige kilometerkostprijs. Vaco brengt bandenvernieuwing ook bij politiek Den Haag onder de aandacht. Als de Nederlandse overheid bandenvernieuwing stimuleert, zoals in Duitsland en Frankrijk ook het geval is, ontstaat op kortere termijn meer circulariteit in zowel het personen- als vrachtvervoer.